FAQ

FAQ


1. Waar bestaat de begeleiding van Peukuit.nl uit?


De individuele begeleiding van Peukuit.nl bestaat uit 4-5 gesprekken (inclusief intakegesprek) aangevuld met een aantal telefonische contactmomenten. Tijdens deze gesprekken wordt niet alleen gekeken hoe u het beste kunt stoppen met roken, maar ook hoe u dit kunt volhouden.

 

De groepstraining van Peukuit.nl bestaat uit 7 bijeenkomsten verdeeld over ruim twee maanden. Er worden 3-4 groepstrainingen per jaar gepland.



2. Wordt de begeleiding van Peukuit.nl vergoed door de zorgverzekeraar?


VGZ, CZ, Zilveren Kruis en Menzis verzekerden (en onderliggende labels) vergoeden de begeleiding 100% en valt buiten het eigen risico. De factuur wordt bij deze verzekerden rechtstreeks gedeclareerd bij de zorgverzekeraar.

 

Verzekerden bij overige zorgverzekeraars krijgen van Peukuit.nl een factuur die ze zelf kunnen declareren bij hun zorgverzekeraar. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de zorgverzekeraar en pakket en is op te vragen bij de eigen zorgverzekeraar. Het bedrag op de factuur is €275,-

 

De vergoeding is gebaseerd op het gehele begeleidingstraject.



3. Kan ik ook een eenmalig gesprek krijgen of na het intake gesprek besluiten niet door te gaan met Peukuit.nl?


Het is mogelijk om een vrijblijvende telefonische afspraak in te plannen. Tijdens dit gesprek bespreken we de mogelijkheden en kunt u vragen stellen.

Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek.

Hulpmiddelen (nicotinevervangernde middelen of medicatie) kunnen worden ingezet ter ondersteuning van dit traject.

Deze hulpmiddelen worden vergoed door de zorgverzekeraar bij het doorlopen van dit begeleidingstraject.

Mocht u na ontvangst van het recept besluiten niet door te willen gaan met het begeleidingstraject, dan ontvangt u van ons een factuur van €75,-




4. Kunnen hulpmiddelen (nicotinevervangende middelen of medicatie) al voor het intake gesprek worden voorgeschreven?


Tijdens het intakegesprek wordt gekeken welk hulpmiddel het meest geschikt is om in te zetten. Dat betekent dat hulpmiddelen niet voor aanvang van het intakegesprek worden voorgeschreven.


1. Worden hulpmiddelen in de vorm van nicotine vervangende middelen of medicatie vergoed?


Hulpmiddelen worden vergoed in combinatie met gedragsmatige ondersteuning = begeleiding.



2. Heeft Peukuit.nl ook een avondspreekuur?


Peukuit.nl heeft op dinsdagavond een avondspreekuur

(dit spreekuur is bedoeld voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om overdag op het spreekuur te komen).



3. Is het mogelijk dat Peukuit.nl een huisbezoek brengt?


Helaas is het niet mogelijk om een huisbezoek in te plannen, wel bestaat er de mogelijkheid om het gesprek via beeldellen of telefonisch te doen.



4. Hoe vindt het beeldbellen plaats?


Het beeldbellen vindt plaats via de beveiligde link van WeSeeDo.

We sturen uiterlijk de dag voor de beeldbelafspraak een link toe.

Deze link is ook op de telefoon te openen, u hoeft hiervoor geen software te downloaden.

Heeft u de link niet ontvangen, check dan ook even uw spambox.



1 Ik heb de medicatie/ nicotinepleisters nog niet ontvangen of niet alles?


De levering duurt maximaal 5 werkdagen voordat het op uw deurmat ligt. Heeft u na 5 werkdagen nog niks ontvangen dan kunt u eventueel zelf contact opnemen met de Nationale Apotheek om naar de staus te vragen.

De apotheek levert de medicatie/ nicotinepleisters meestal in 2 of 3 leveringen.

Het klopt dus dat u niet het gehele recept in 1x ontvangt. U hoeft hier niks voor te doen, de vervolg leveringen komen vanzelf.



2. Wat is jullie annuleringsregeling?

Kan de afspraak onverhoopt niet doorgaan, bel dan met het secretariaat  op 072- 7810028 om de afspraak te verzetten.

Doe dit wel minimaal 24 uur van te voren, zodat we de andere mensen die wachten op een afspraak, ook op tijd kunnen bellen en helpen. 

 Als de afspraak niet minimaal 24 uur vantevoren wordt afgezegd dan zijn we genoodzaakt een bedrag van €25,- in rekening te brengen. 



3. Ik heb een telefonische afspraak gemist, wat nu?


Heb je een telefonische afspraak. We bellen op het afgesproken tijdstip. Zorg dat je in de gelegenheid bent om de telefoon op te nemen.

We proberen altijd 2x te bellen, indien we geen contact krijgen verzoeken we je om een nieuwe afspraak te maken via het secretariaat.

Let wel: er wordt dan een bedrag van €25,- in rekening gebracht.



4. Hoe kan ik contact krijgen met mijn coach?


De begeleiding is alleen op afspraak, niet adhoc, maar schroom niet om aan de bel te trekken als je een terugval hebt.

De coach is telefonisch alleen bereikbaar via het secretariaat, je kunt een terugbel verzoek aanvragen. Je kunt ook een mailtje sturen of een whatsapp (06-16270700).